وقت سفارت آمریکا

وقت سفارت آمریکا

ایالات متحده آمریکا؛ کشور رؤیاها، مقصد بسیاری از مردم دنیا چه برای سیاحت و چه برای زندگی. مدت زمانی می‌شود که نام آمریکا برای بسیاری از مردم با ملیت‌های گوناگون با سفر و مهاجرت گره خورده است. به خصوص، برای شهروندان ایرانی که همواره به قصد سفر یا ادامه زندگی به دنبال ویزای آمریکا بوده‌اند.

با ایجاد مشکلات سیاسی بین ایران و ایالات متحده آمریکا، و قطع رابطه دیپلماتیک بین دو کشور، اخذ ویزای آمریکا برای شهروندان ایرانی مشکل و پیچیده‌تر شده است. نبود سفارت آمریکا در ایران و قوانین سختگیرانه از سوی دولت آن کشور، طی این سال‌ها صدور ویزا را اعم از توریستی یا مهاجرتی کاهش داده است. با این حال، باز هم بسیاری از هم‌وطنان ما طی همین مدت به آمریکا سفر کرده یا ساکن آن کشور شده‌اند.

در این مطلب به طور مختصر توضیح خواهیم داد که برای اولین مرحله اقدام برای ویزای آمریکا، یعنی گرفتن وقت سفارت آمریکا، چه مدارکی لازم است و چه اقداماتی باید انجام داد.

مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت آمریکا

پیش از اخذ وقت سفارت آمریکا، متقاضی هر نوع ویزای ورودی به آمریکا که باشید باید ابتدا با ایجاد یک اکانت در وبسایت سفارت آمریکا فرم‌های مربوطه را تکمیل نموده و ثبت‌نام کنید. دقت داشته باشید که کشور مربوطه برای تعیین وقت و انجام مصاحبه از سوی اداره مهاجرت آمریکا برای متقاضی مشخص خواهد شد.

از آنجا که کشور آمریکا در ایران سفارت فعال ندارد، هر متقاضی ناچار است بین یکی از کشورهایی که دارای سفارت آمریکا می‌باشند و توسط اداره مهاجرت آمریکا تعیین می‌گردد اقدام به مصاحبه، ارائه مدارک و اخذ ویزا نماید. معمولاً متقاضیان ایرانی به یکی از کشورهای امارات، ترکیه و یا ارمنستان برای انجام مصاحبه فرستاده می‌شوند.

برای ثبت‌نام در وبسایت سفارت آمریکا نیاز به ارسال مدرک خاصی نمی‌باشد، اما باید دقت کرد که هنگام تکمیل فرم‌های آنلاین در سایت تمامی مدارک را همراه داشته باشید و بدون اشتباه آن را انجام دهید. هنگام تعیین وقت سفارت آمریکا تعداد نفرات همراه خود را نیز در نظر داشته باشید.

 مصاحبه سفارت آمریکا

پس از انجام موفقیت‌آمیز تعیین وقت توسط متقاضی ویزای آمریکا در وبسایت و اعلام وقت توسط سفارت، متقاضی و همراهان وی باید آماده شوند تا با سفر به کشوری که برای اخذ ویزا انتخاب شده است با افسر پرونده سفارت آمریکا در آن کشور مصاحبه کنند. تأثیر این مصاحبه در گرفتن یا عدم گرفتن ویزا نقش مهمی خواهد داشت. پس، بهتر است هر متقاضی ویزای امریکا با آمادگی و مدارک کامل این مرحله را به انجام برساند.

نکته مهم در انجام مصاحبه نوع برخورد متقاضی با افسر پرونده می‌باشد که تأثیر به سزایی خواهد داشت. پرسش‌های افسر پرونده معمولاً در این جهت انجام می‌پذیرد که قصد سفر شما به آمریکا یا مهاجرت به آن کشور چه چیز است و آیا در موارد اعلامی از سوی متقاضی اشتباه یا دروغ وجود دارد یا خیر.

در صورتی که متقاضی به زبان انگلیسی مسلط باشد تأثیر بیشتری روی افسر پرونده خواهد گذاشت. همچنین، پاسخ موجز و بدون زیاده‌روی برای مصاحبه سفارت آمریکا یکی از نکات مثبت تلقی خواهد شد. نکته دیگر این که، بسته به ویزای درخواستی خود اطلاعات کامل از شرایط و قوانین مربوط به ویزای خود در کشور آمریکا داشته باشید، تا با پاسخ اشتباه شانس اخذ ویزای خود را کاهش ندهید.

مدارک لازم برای روز مصاحبه در سفارت آمریکا

همان طور که در بالا ذکر شد، ارائه مدارک کامل و درست برای اخذ ویزای آمریکا یکی از شرایط ضروری برای اخذ ویزا خواهد بود. اشتباه در تکمیل مدارک و عدم صداقت در آنها به طور قطع باعث ریجکت و رد شدن ویزای متقاضی خواهد شد. بنا بر این، باید در جمع‌آوری و به همراه داشتن مدارک در روز مصاحبه بیشترین توجه لازم را انجام داد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای مهاجرتی آمریکا بسته به نوع ویزا بسیار متفاوت و متغیر است. اما برای ویزای توریستی/تجاری آمریکا می‌توان مدارک ذیل را برشمرد:

  • پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • مدارک شناسایی ایرانی متقاضی
  • فرم درخواست آنلاین DS-160
  • رسید پرداخت پول بررسی پرونده
  • یک قطعه عکس استاندارد از متقاضی
  • آدرس پستی، ایمیل و شماره تلفن متقاضی
  • تاریخچه سفر متقاضی؛ ویزاهای سابق فرد
  • دعوتنامه معتبر از یک فرد یا سازمان داخل آمریکا
  • مدارک مالی؛ شامل موجودی و گردش حساب متقاضی در کشور خود و نیز اسناد املاک و مستغلات وی
  • گواهی وضعیت شغلی و یا حکم بازنشستگی؛ می‌تواند شامل مجوز کسب و کار برای افراد خویش‌فرما و یا گواهی شغلی برای کارمندان و نیز حکم و فیش بازنشستگی برای افراد بازنشسته باشد.
  • سند ازدواج؛ در صورت متاهل بودن متقاضی
  • گواهی و پاسخ آزمایشات پزشکی

بدیهی است که موارد فوق مدارکی است که به صورت کلی مورد نیاز سفارت است و بسته به نوع ویزا مدارک دیگری نیز به آنها اضافه خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شده و به تأیید وزارت دادگستری و امور خارجه ایران رسیده باشد.

مدت زمان لازم جهت تعیین وقت سفارت آمریکا

برای تعیین وقت سفارت آمریکا لازم است متقاضی ابتدا از طریق وبسایت سفارت آمریکا و به صورت آنلاین با تکمیل فرم‌های مربوطه ثبت‌نام نموده و هزینه تعیین وقت خود را پرداخت نماید.

پس از انجام مراحل فوق، زمان لازم برای تعیین وقت سفارت آمریکا بسته به نوع ویزا و زمان اقدام برای اخذ وقت متغیر می‌باشد. سفارت امریکا با بررسی شرایط هر متقاضی ممکن است وقت مصاحبه را زودتر یا دیرتر از حد معمول اعلام نماید. با این حال، دیده شده است که پس از ثبت‌نام و درخواست وقت مصاحبه، متقاضی تا ۶ ماه نیز منتظر تعیین وقت برای خود بوده است.

بهترین سفارت برای اخذ ویزای آمریکا

طی سالیان اخیر، اغلب متقاضیان ایرانی ویزای آمریکا برای انجام مصاحبه و تحویل مدارک به کشورهای همسایه که به شهروندان ایرانی امکان تعیین وقت مصاحبه را می‌دهد مراجعه نموده‌اند. با وجود ابراز نظرات گوناگون در مورد بهتر یا بدتر بودن یکی از سفارت‌ها جهت اخذ ویزای امریکا، از لحاظ موفقیت در اخذ ویزا معمولاً سفارت یا کشوری به دیگری ارجحیت ندارد. برای شانس بالا در پاسخ مثبت ویزای آمریکا، شرایط متقاضی، تهیه مدارک لازم و همچنین انجام مصاحبه نقش اصلی را خواهد داشت.

اغلب شهروندان ایرانی برای انجام مصاحبه به طور معمول به ۳ کشور ترکیه، امارات و ارمنستان می‌روند و وقت تعیین شده برای آنها از این کشورها صادر خواهد شد.

وقت سفارت آمریکا از ترکیه

امور کنسولی آمریکا در کشور ترکیه را سفارت این کشور در آنکارا انجام می‌دهد. این سفارت یکی از پرکارترین سفارت‌های آمریکا در حوزه خاورمیانه می‌باشد.

وبسایت و آدرس سفارت آمریکا در آنکارا به شرح زیر هستند:

https://tr.usembassy.gov/

İstinye Mahallesi, Üç Şehitler Sokak No.2

İstinye 34460 – Istanbul / Turkey

Phone: (90) 212-335 90 00

وقت سفارت آمریکا از امارات

افرادی که وقت سفارت آمریکا برای دریافت ویزای آنها از کشور امارات تعیین شود، به یکی از شهرهای دبی یا ابوظبی و کنسولگری واقع در این شهرها می‌روند. گفته می‌شود بین سفارت‌های امریکا در همسایگی ایران، سفارت آمریکا در ابوظبی سخت‌گیرتر از سایر سفارت‌ها با شهروندان ایرانی برخورد می‌کند. با این حال، این موضوع امری ثابت و اثبات شده نمی‌باشد.

وبسایت و آدرس سفارت آمریکا در ابوظبی و دبی به شرح زیر هستند:

https://ae.usembassy.gov/

P.O. Box 4009

Abu Dhabi, UAE

Phone: +971-2 414 2200

https://ae.usembassy.gov/

Corner of Al Seef Rd. and Sheikh Khalifa bin Zayed Rd

Dubai, U.A.E

Phone: +971-4-309-4000

وقت سفارت آمریکا از ارمنستان

هزینه‌های پایین‌تر سفر به ارمنستان و شایعاتی مبنی بر آسان‌گیری بیشتر سفارت آمریکا در این کشور، ایروان را به مقصد محبوب متقاضیان ویزای آمریکا تبدیل کرده است. امور کنسولی آمریکا در کشور ارمنستان را سفارت این کشور در پایتخت ارمنستان یعنی ایروان انجام می‌دهد.

وبسایت و آدرس سفارت آمریکا در ایروان به شرح زیر هستند:

https://am.usembassy.gov/

۱ American Avenue

Yerevan 0082, Republic of Armenia

Telephone: (+37410) 464-700

هزینه وقت سفارت آمریکا

هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا بسته به نوع ویزا متفاوت است. برای ویزای توریستی آمریکا و امور کنسولی آن مبلغ ۱۶۰ دلار آمریکا از متقاضی هنگام ثبت‌نام اخذ خواهد شد که رسید آن باید همراه مدارک به سفارت تحویل داده شود. مابقی هزینه‌ها شامل پول ارسال پستی پاسخ ویزا و هزینه وکیل جداگانه محاسبه خواهد شد. برای اطلاع بیشتر از هزینه‌های ویزای آمریکا می‌توانید با کارشناسان ویزا در مجموعه «نیلا گشت» تماس بگیرید.

نکات پایانی

مراحل پیچیده‌تر و دقیق‌تر اخذ ویزای آمریکا نسبت به سایر کشورها بر کسی پوشیده نیست. از آنجا که شهروندان ایرانی به دلیل عدم دسترسی مستقیم به سفارت امریکا در ایران همواره برای اقدام در راستای اخذ ویزای این کشور با ابهامات زیادی مواجه بوده‌اند، بهتر است این فرآیند را با وکلای مجرب پیش ببرند.

نکته مهم دیگر برای اخذ ویزای آمریکا نسبت به کشورهای اروپایی و کانادا این نیز می‌تواند باشد که انجام مصاحبه در روند اخذ ویزا تأثیر به سزایی خواهد داشت. برای انجام بهتر مصاحبه، مشاوران مجرب می‌توانند این امر را برای متقاضیان تسهیل کرده و به موفقیت نزدیک‌تر نمایند.

تعیین وقت سفارت آمریکا با نیلاگشت

مجموعه گردشگری «نیلا گشت» با تمرکز بر اخذ ویزا، و با چندین سال تجربه در امور صدور انواع ویزای آمریکا همواره مسیر رسیدن متقاضیان به پاسخ مورد نظرشان را کوتاه و هموار می‌کند.

برای فرآیند تعیین وقت سفارت آمریکا از ثبت‌نام تا پرداخت آنلاین هزینه و اخذ وقت مصاحبه با همکاران و مشاوران مجموعه ما تماس گرفته تا با آرامش خاطر وقت سفارت خود را بگیرید.

دارا بودن وکلای مهاجرتی مجرب ایرانی و بین‌المللی از مزایای «نیلا گشت» می‌باشد که از ابتدای درخواست تا پایان فرآیند صدور ویزا در کنار شما خواهند ماند. برای اطلاعات بیشتر و راهنمایی در مورد اخذ ویزای آمریکا با کارشناسان ما در «نیلا گشت» تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =