تسهیل در اخذ ویزای شینگن برای افراد مقیم امارات

اخذ ویزای شینگن برای افراد مقیم امارات

احتمالاً به‌زودی دیگر نیازی نیست که افراد دارای اقامت کشور امارات مراحل سخت و پیچیده‌ای را برای اخذ ویزای شینگن طی کنند. دولت امارات اعلام نموده است که در آینده‌ای نزدیک گرفتن ویزای شینگن برای اماراتی‌ها آنلاین و ساده‌تر از گذشته خواهد شد.

طی گزارشی که توسط اعضای اتحادیه اروپا در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۳ منتشر شد، آمده است که احتمالاً به‌زودی دیگر نیازی به حضور فیزیکی افراد مقیم امارات برای فرآیند اخذ ویزای شینگن یا زدن مهر داخل پاسپورت‌شان نخواهد بود.

فرآیند درخواست آنلاین

در صورت اجرایی شدن این برنامه، درخواست‌های ویزا بر روی یک پلتفرم آنلاین صورت می‌پذیرد که در آن، متقاضیان از تمامی مراحل فرآیند اخذ ویزای خود آگاه می‌شوند. این سیستم جدید طوری طراحی شده است که با سیستم یکپارچه اتحادیه اروپا برای صدور ویزا هماهنگی داشته باشد و بر اساس اطلاعات آن سیستم کار کند.

عدم نیاز به برچسب ویزا

این فرآیندهای جدید همچنین لزوم زدن برچسب داخل پاسپورت متقاضیان ویزای شینگن را حذف نموده است. بر طبق اظهارات یکی از نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا، برچسب ویزای شینگن با برگه دیجیتالی ویزا جایگزین خواهد شد. وی گفته است: «ویزای دیجیتال نسبت به برچسب ویزا خطرات امنیتی را کاهش خواهد داد، و وجود یک سیستم یکپارچه سفر افراد خارجی را به اتحادیه اروپا تسهیل خواهد نمود.»

فرآیند بررسی درخواست‌ها آسان‌تر می‌شود

در راستای اظهارات نماینده اتحادیه اروپا، گزارش منتشرشده از سوی این اتحادیه نیز در پی اطمینان از این است که چنین سیستم جدیدی برای متقاضیان آشناتر به‌نظر برسد و به دانش تخصصی در امور دیجیتالی برای درخواست ویزای شینگن توسط متقاضی نیازی نباشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 1 =