دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

کانادا در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین کشورها برای تحصیل ایرانی‌ها تبدیل شده است. با توجه به شرایط تحصیلی مناسب، این کشور به یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانشجویان و دانش‌آموزان خارجی تبدیل شده است. لازم است بدانید کانادا دارای ۸۰ دانشگاه و ۲۴۰ کالج است و سالیانه نزدیک به ۱۵۰ هزار دانشجو از خارج  از خاک کانادا جهت ادامه تحصیل به این کشور می‌آیند .

اما در این میان افرادی هستند که با توجه به مقطع تحصیلی‌شان شانس بالاتری برای ادامه تحصیل در این کشور برخوردارند. ولی در عین ناباوری درخواست آنها رد می‌شود. در ادامه عوامل اصلی ریجکتی ویزای تحصیلی را بیان کرده تا در دفعات بعدی شانس پذیرش درخواست‌ شما افزایش یابد.

در سال‌های اخیر بیش از نیمی از افرادی که برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف درخواست ویزای تحصیلی کرده‌اند توسط اداره مهاجرت کانادا ریجکت شده‌اند. بر اساس آماری که اداره مهاجرت کانادا بین ماه‌های ژانویه تا می سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بود، نشان داد که پرونده ۵۳ درصد افراد درخواست‌کننده مورد قبول واقع نشده است. این تعداد که در بالا به آن اشاره شد، شامل همه مقاطع تحصیلی همچون دبستان، دبیرستان، کالج، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دوره‌های زبان و مؤسسات آموزشی است.

جالب است بدانید نرخ رد شدن ویزای تحصیلی کانادا در ۵ ماهه اول سال ۲۰۱۹ به ۳۹درصد رسید. نرخ رد شدن ویزای تحصیلی در سال ۲۰۱۴ تنها ۲۸ درصد بود که در سال ۲۰۱۸ به ۳۴ درصد رسیده است. البته شایان ذکر است که تعداد درخواست ویزای تحصیلی طی سال‌های اخیر چند برابر شده و به ۳۴۰ هزار درخواست در سال رسیده است.

دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

گفتگوهای انجام شده با استادان دانشگاه و مسئولان اداره مهاجرت همگی بر این موضوع تأکید دارند که باید مدارک معتبر ارائه شود تا درخواست شما مورد قبول واقع شود.

  1. اگر مشخص نباشدکه فرد متقاضی بعد از اتمام تحصیل در کانادا به کشور خود باز می‌گردد، درخواست او رد خواهد شد.
  2. در صورتی که تمکن مالی مناسب برای هزینه‌های تحصیلی و زندگی در کانادا را نداشته باشد، پاسخ ویزای او منفی خواهد بود.
  3. اگر فرد متقاضی از سلامتی جسمی و فکری برخوردار نباشد و عنصر نامناسب شناخته شود درخواست او رد می‌شود.
  4. اگر مدارک شخص متقاضی ناقص یا اطلاعات نادرست ارائه داده باشد، پرونده وی رد خواهد شد.

معاون رئیس اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده است که یکی از عوامل اصلی ریجکت شدن درخواست ویزای تحصیلی کانادا اطلاعات نادرست متقاضیان بوده است. در همین رابطه وی خاطرنشان ساخت، ۱۰ درصد نامه‌هایی که از طرف دانشگاه‌ها صادر می‌گردد، مشکل دارد. او حتی در این رابطه به نامه‌های صادر شده برای متقاضیانی اشاره کرد که نام دانشگاه در تمامی متن به اشتباه تایپ شده بود.

میزان رد شدن درخواست ویزا تحصیلی کانادا در مقاطع مختلف

میزان رد شدن درخواست ویزای تحصیلی برای کالج‌ها  و کارشناسی در حال افزایش است، در حالی که میزان رد شدن در مقاطع پایین همچون دبیرستان به نسبت پایین‌تر است. در سال ۲۰۱۴ میزان رد شدن درخواست ویزای تحصیلی برای کارشناسی ۲۰ درصد بوده است، ولی در سال ۲۰۱۸ این آمار به ۳۷ درصد رسیده و در  نیمه اول سال ۲۰۱۹ این نرخ به ۵۳ درصد افزایش یافته است.

۵ سال پیش احتمال آن‌که آفیسر پرونده درخواست ویزای تحصیلی برای ادامه تحصیل در  مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را تأیید کند دو برابر پذیرفتن درخواست متقاضی برای تحصیل در کالج بود، ولی این آمار هم‌اکنون به نسبت مساوی می‌باشد.

کمترین نرخ رد شدن درخواست ویزای تحصیلی

کمترین نرخ ریجکت درخواست ویزای تحصیلی کانادا عبارت است از :

  • مقاطع دکترا ۱۱ درصد
  • دبیرستان ۲۰ درصد
  • ابتدایی ۲۰ درصد
  • دوره‌های فنی و حرفه‌ای ۳۱ درصد
  • دوره‌های زبان ۳۱ درصد

مشاوره جهت رفع ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

برای اطلاع از این‌که چه مدارکی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اهمیت بیشتری دارند، می‌توانید با کارشناسان مجرب مجموعه نیلاگشت تماس گرفته تا آنها شما را در این مورد راهنمایی نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =